marbella.blogg.se

Sångerskan Monica Silverstrand har emigrerat till spanska Costa del Sol och skriver om liv, arbete, tankar, åsikter och upplevelser i och kring Marbella.

Monica - Excel 1-0!

Publicerad 2013-05-20 20:44:09 i Allmänt,

Nu börjar mina lägenhetskunder bli så många att jag inte längre kan hålla dem i huvudet. Här tarvas ett Excelark! Med olika kolumner och färger får jag nu snabbt överblick om vilken kund som befinner sig var i kedjan, så jag inte glömmer bort nån. Har dock aldrig gillat Excel och får bara fel på beräkningarna, men som överskådlighetsdokument funkar det bra.

Det är otroligt kul att ta de här inledande kontakterna med folk som bara är precis i början av sin köpa-bostad-i-spanien-resa och hjälpa dem hitta rätt i denna djungel. När de väl kommer för att titta känns det som om vi redan känner varann efter alla mail och samtal och djuplodande frågor för att hitta rätt.

Och idag passade det bra att sitta inne och jobba eftersom eftermiddagen övergick i regn. Konstigt ostadigt för att vara mitten av maj, men till helgen kommer det riktig värme igen - tjoho!

Kommentarer

Postat av: Däckguide

Publicerad 2013-05-31 15:32:30

Vad härligt det låter att bo där! Kanske nåt att fundera på i framtiden?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica Silverstrand

Sångerska, översättare, fastighetsmäklare, agent för www.lysglasogon.se, mamma, syster och vän.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela